Det sket sig!

Nämen godkväll! 
Det har väl inte riktigt gått som planerat idag, i alla fall inte om ni frågar Adde den eviga PMS bekämparen...

Jag vet inte varför men de 2-3 sista PMS har varit värre än gravidhormoner, jag har varit i sådan obalans va! Förra gången lyckades jag få Adde att raka bort tomteskägget (nästan allt, men han rakade sig helt någon vecka efter) med min vrede och denna gången fick han trösta mig med det mesta... Jag vaknade minst sagt på fel fot, eller ja - jag var knappt vaken. Det var som att jag inte hade sovit på flera dygn, så fruktansvärt trött, klockan 10.30..! Jag drog täcket över huvudet och tänkte för mig själv "aldrig i livet att jag går på någon jäkla shopping idag, jag lär ju hamna i slagsmål"... Adde och Colin kom in och Colin ville gärna hoppa runt mig i sängen medan jag övervägde om jag ska rymma eller försvinna.... 

Jag var en schysst mamma ändå, busade, gosade och sedan skulle Colin sova middag. Det fixade Adde på en halv sekund, sedan kom han in till mig med en redbull med is och citron i, han fick för sig att det är bra för huden... Jag måste sett för jäääävlig ut?! Och där låg jag i en timme till, bokstavligen talat som ett kolli och stirrade in i väggen. Adde kom in igen, han borde inte ha gjort det haha.

Jag som normalt alltid ser möjligheter såg nu bara problem. Vad än Adde sa hittade jag något fel på och samtalet slutade med att han kollade på mig med höjda ögonbryn medan jag stirrade bittert in i väggen.. Hahaha vilka bilder jag får. Nåväl en timme senare, vid 13 någon gång, pallade jag mig upp. Då var det för sent att lämna Colin hos min mamma så vi tänkte att vi drar till lekland istället men sen kom jag på att jag måste ha vinterskor så då drog vi på shopping ÄNDÅ med COLIN (sådär kul för honom). Så onödig jag är, om jag bara hade tagit mig i kragen... Jag tackar Gud för Addes tålamod och uthållighet!

Vi kom hem efter ett par timmar med absolut ingenting. Eller jo vi kom hem med en mössa till Adde, en leksak till Colin och sköljmedel. Japp härliga shopping! Fanns ingenting som föll mig i smaken och med tanke på min inställning till livet idag så var oddsen små att jag skulle hitta något. Tur att det varade ett par timmar bara. Klarar inte av gnäll och gnälliga människor som bara ser problem så jag vet inte hur jag hade klarat av mig själv om det inte hade gått över! 

Nåja, väl hemma hade vi en riktig mamma-pappa-barn eftermiddag och kväll, utan mobiler eller någon elektronik alls. Körde kurragömma, tittut, jagade Colin, kittlades och massa annat i flera timmar. Nöjd liten kille somnade 7! Jag lär hoppa i säng snart med. Imorgon blir det jobb och sedan ledig hela veckan!!!! Underbart! 

Solstråle


LOVE






Kommentera här: