Jul

Jag jobbade natten till julafton och kom hem vid 8 på morgonen, trött som bara den. Jag höll mig vaken en stund tills Colin vaknade så att han kunde få sin första julklapp - bebisdockan Olle! Vi trodde han skulle bli överlycklig men istället fick vi en skeptisk kille, det tog dock inte många minuter tills Colin blev polare med Olle! High-fives med Olle kom först sedan kramar och till slut fick Olle till och med pussar! 

Colin visar var Olles öga är och kör rally med barnvagnen! 


Jag gick och la mig och sov till 13, hoppade upp och Colin fick sin nästa julklapp - polisbil och polishelikopter och ett långt tåg,  dessa blev starka favoriter.  Vi fixade oss och Colin och drog iväg till mamma där pappa, bror och hans tjej var! Min mamma överdrev som vanligt med maten och det fanns hur mycket som helst! Både svensk och polsk mat, ja allt man kan förvänta sig och ännu mer. Vi fick ställa fram saker i omgångar för det fanns inte tillräckligt med plats på bordet för alla rätter. En riktig polsk julafton dock utan vodka hehe, min bror, pappa och mamma är så gott som nykterister. Maten var hur som helst fantastisk och efter 346842 piroger sa jag stopp och började jäsa. Fick knäppa upp klänningen och byta om till mjukisar för kunde inte andas, jag är allvarlig, så mycket åt jag. Jag har gått upp 1,5-2 kg på några dagar så ni fattar... Hahahah, gissa mitt nyårslöfte? 

På väg till mormor


Trött morsa


Börjar öppna julklappar hos mormor. Garage, bilar, djur, tåg, kastruller, plast-mat, 4 olika pussel, böcker, diskställ (för barn alltså), små tallrikar och bestick, ja och en hel del till fick Colin från familjen. 

Det här var väl 1/3 del av allt mamma och brorsans flickvän gjorde! De gjorde Allt från scratch, inga halvfabrikat här inte! 


Jäsning pågår. Här har jag bytt om till mjukisar, Adde verkade inte helt mätt och gav sig på stearinljus... 


När klockan var 8 packade vi det vi kunde bära och drog hem! Väl hemma fick Colin leka till halv 10 (i vanliga fall somnar han mellan 18-19) och sedan somnade på en gång. Jag och Adde fastnade i köket, satt där och pratade om allt möjligt ett par timmar innan vi gick och la oss! Väldigt mysig avslut på julafton! Idag när jag vaknade möttes jag av pepparkaksdoft och tänkte ååååh nu har killarna slagit på stort! Tills jag fick syn på dessa fina 

"Vi tänkte du skulle vakna till doften av pepparkakor!" Sa min andra hälft och jag tyckte det var gulligt! Tills jag insåg att han hade lite väl roligt ;) 


Nu sitter jag på jobbet på Sahlgrenska och är här till 7 på morgonen. Sedan hem och sova och efter står mega-mys på schemat. Jag ska krama sönder mina killar och bara vara! På lördag blir det shopping, medan Colin leker hos mormor några timmar ska jag och Adde unna oss lite nytt. Jag behöver framför allt professionella outfits och ni ska få se sen vad jag lyckas få med mig hem :) 

Hoppas att ni alla haft det mysigt och att ni fortsätter mysa! 
Ta hand om varandra
LOVE
P



Kommentera här: