Uppdatering!

Hej hej hej! 
Sorry för dålig uppdatering men här kommer en liten update! 

Jag har inte haft så värst mycket energi över tyvärr, kursen har varit sjukt intressant men det var även mycket som skulle in i min lilla hjärna! Jag har inte varit speciell energisk förrän idag. Adde fick vabba ändå eftersom Colin är förkyld och det innebär sovmorgon för mig! Jag har sovmorgon varje gång Andreas är hemma faktiskt. Då går jag upp när jag går upp, oftast till ljudet av en son som garvar ihjäl sig och en pappa som gapar "nu kommer jag och taaaaaar dig!". Fantastiskt. Sen tar det roliga slut när jag måste palla mig till skolan och skriva uppsats.

(Jag skulle ha skrivit lite på den idag men......)

Så idag sov jag ut och när jag väl hade fått i mig kaffe åkte vi och handlade, köpte nya kläder till Colin och hämtade hans julklappar som vi köpte på nätet. Det här med julshopping är verkligen inte  min grej, jag är väldigt effektiv av mig vad gäller shopping och är det då 155326321 människor före mig som ska pilla, känna, prova, stå och glo på saker så tappar jag det. Ja, i vilket fall som helst, dagen fortsatte med städning och ommöblering i Colins rum...

Det ser tyvärr ut som Colin varken har möbler eller leksaker för tillfället. Efter att ha skickat av halva hans rum och stor del av hans leksaker till de utsatta familjerna i Polen samt sålt soffan ekar det i hans rum. Vi får ta oss till Ikea och försöka lösa lite funktionell förvaring, lite hyllor, barnbord och stolar och lite annat så hans rum blir fint igen. Jag blir verkligen aldrig klar med mitt hem, jag måste möblera om och köpa lite nytt minst 2 gånger per år, Adde tycker ju att det sådär kul och jag får ofta höra "javad  kul det ska bli att sätta ihop möbler.... IGEN". Så jag ger honom en puss och ett fint leende, möjligtvis en öl på det och det brukar lösa sig. 

Ja vad mer har vi gjort... Vi har städat och handlat och bokat in en visning faktiskt. Imorgon ska vi kika på ett radhus i Torslanda, en trea på 90kvm som verkar lite opraktisk haha. Garderober, den ena toaletten och hallen är på bottenvåningen medan resten är på övervåningen... Vi har valt att kika på den ändå, mest för att se konceptet. Jag är en person som går på magkänsla och magkänslan kanske blir bra, man vet aldrig! Återkommer imorgon med utfallet! 

De närmaste dagar blir det en hel del uppsatsskrivande för mig och några nätter på Sahlgrenska,  men vi ska se till att hälsa på lite släktingar. Planen är att vi ska hälsa på Addes syster så att kusinerna får leka, gå på jul på Liseberg, ta oss till äventyrsbadet och besöka ett lekland. Vi ska trycka in så mycket familjetid vi bara kan! Ska bli kul att se vad som blir av haha. 

Nu ska jag ta mig det där vinglaset, mysa in mig i Adde och glo serier! 

Ha en underbar kväll så hörs vi imorgon! 

Love,
P

Kommentera här: