Bebistankar

Ibland slår hormoner till och med 7 vänner/bekanta som väntar sitt andra barn blir jag lite sugen jag med! Det hade vart väldigt mysigt att få ett syskon till Colin, så att han har någon att leka med och växa upp med! 

Men sen kommer vardagen in och jag inser att det verkligen inte är läge för ett barn till just nu. Både jag och Adde går igenom stora förändringar i våra karriärer och ett barn just nu hade satt dessa förändring på hyllan. Det hade inte blivit katastrof, men många drömmar hade fått vänta en bra stund på att bli uppfyllda. Vi jobbar på att skapa oss, Colin och hans framtida syskon ett liv som är lite annorlunda än det livet vi lever nu, vilket egentligen är ett bra liv men vi är inte riktigt där vi vill vara än. Adde är på gång med sitt och jag håller på med min praktik För att sedan få en fast tjänst så att vi kan öka på sparandet och slutligen köpa ett hus med en fin stor trädgård som barnen kan springa runt i! Innan det vill vi också gifta oss. Hade det trots allt blivit en liten knodd så är knodden så välkommen så! 

Men 2015 handlar om karriär för båda oss och så är det bara. Men jag får ibland känsla av att det är ganska egoistiskt tänkt av oss... Att sätta karriär framför barn är ju tabu, nu sätter vi aldrig något över huvudtaget framför Colin men däremot framför bebis nr2. Å andra sidan är allt vi gör för Colin och de framtida små mirakel som vi längtar efter! Vem vet, nyårslöften för 2016 kanske blir att få en mini till! Hade varit toppen! Jag har paktat ihop mig med några av mina barnlösa vänner att vi ska gå gravida ihop under 2016 så det är bäst jag jobbar på karriären nu så jag hinner tills dess haha! 

Det var lite briefing för ikväll, här kommer lite preggoPaula:

Vecka 24


Ca vecka 17-18?

Vecka 26

Vecka 32

Detta var nog i slutet, vecka 39 kanske!

Jag gick upp 25kg under min graviditet och gick ner 4,5kg efter förlossning haha. Det ni! Där stod jag med 21kg att bli av med! Tog ett jäkla tag men efter ett är var jag 3-4kg ifrån min normala vikt och idag är jag där tack och lov!

Hoppas ni får en underbar vecka! Själv ska jag slita så mycket jag kan för att tjäna in några timmar jag kan spendera med min som och man!

Love 
P

Kommentera här: