En käftsmäll.

Hej på er alla fina! 
Long time, no see. My bad. 

Man kan lugnt säga att jag har fått en rejäl käftsmäll denna veckan. Jag har ju aldrig jobbat heltid och haft barn samtidigt, jag fantiserade om att det skulle se ut precis som på film - en stilig morsa jobbar med något fancy, presterar på jobbet, sedan kommer hem och ser lika fräsch ut som 10 timmar sen och har precis lika mycket energi! 

Riktigt så har det inte varit! Jag har åkt hemifrån vid halv 8 och kommit hem vid 6, igår 7 på kvällen. Så fort jag kommit innanför dörren har jag bytt om till bekväma kläder och tagit vara på de minuterna jag haft med Colin innan han läggs. Sjukt trött, sjukt tom i skallen och definitivt inte så fräsch. Det är tufft att gå upp 6 på morgonen, fixa sig, jobba i 9-10 timmar och på det vara allert för sin lilla prins. 

Om detta inte var min dröm, så hade jag övervägt hela grejen. Men jag praktiserar på en av världens största, och skandinaviens absolut största revisionsbyrå, som redovisningrevisor. Spännande arbetsuppgifter, superhärliga kollegor, kontor mitt i stan på fyra ultramoderna våningar med tillgång till det mesta man kan önska sig inkl dricka och käk. Iphone som tjänstetelefon och laptop som tjänstedator. Afterworks, fredagspizzor och andra tillställningar. Allt är verkligen på topp på detta företag och det känns overkligt att lilla jag är en del av detta... Så några tankar om överläggning finns definitivt inte! Älskar det här stället :) ser verkligen fram emot de 5 kommande månaderna! Så småningom så kommer jag in i det och då kanske jag hinner blogga lite mer rutinerat, just nu hinner jag inte ens svara på sms under veckodagarna haha. 

Här kommer lite selfies och annat från veckan: 






Och så min prins som älskar snö!



Ha en underbar helg! 
Love
P











 

Kommentera här: